čtvrtek 20. září 2012

Díl čtvrtý: Rozbité silnice



Další den volební kampaně jsem strávil na Třebíčsku, resp. na rozhraní Třebíčska a Jihlavska.
První zastávkou byly Přibyslavice, obec s asi sedmi sty obyvateli několik kilometrů od Okříšek, kde práci nabízejí dvě velké  firmy se zahraničními majiteli. Nutno podotknout, že v čase kolem 14 hodiny jsme venku moc lidí nepotkali. Kolem dvacítky lidí se však nakonec do řeči dalo a skoro všichni příjemně reagovali na nepříliš důvtipné oslovení – Jsem tady dobře v Přibyslavicích, já jsem totiž z Přibyslavi.
Okříšky jsou asi dvoutisícovým městečkem a v jeho centru bylo poměrně hodně lidí a jenom několik málo naše nabídky letáčků a dalších materiálů ignorovalo. Malé děti a maminky měly radost z balónků a drobných dárku od  Vítězslava Jonáše, který  je senátorem v obvodu Třebíč a letos znovu kandiduje.
Po odjezdu z Okříšek směrem do Předína začalo to, co  jsem uvedl v nadpisu – rozbité silnice. V Předíně, což je poměrně rozlehlá obec,  jsem se osamocen  bloumal od domu k domu a docela obdivoval stav a vzhled mnoha nich. Potkával jsem se i s lidmi a k mému překvapení se se mnou  ve třech případech sami dali do řeči. Bylo to příjemné i nepříjemné povídání, moc mě ani ODS nešetřili, ale rozcházeli jsme se snad v dobrém.
Rozbité silnice, snad ještě horší, nás čekaly po cestě do Opatova. Tam jsme se potkali s několika příznivci a pohovořili s paní starostkou. Se Slávou Jonášem jsme opět provedli zkoušku odvahy, zašli do hospody. Místní štamgasti v počtu asi deseti bez problému přijali nabídku piva a pozvali nás ke stolu. Jak to tak v hospodě  bývá, dozvěděli jsme se spoustu informací a zaručených řešení mnoha globálních problémů.
Rozbitá silnice, to je slabý výraz, pokračovala až do Kněžic, cíle naší dnešní výpravy. Pokud něco tento miniregion charakterizuje, tak je to  žalostný stav komunikací. Pravděpodobně tudy krajští radní moc nejezdí.
V místní hospodě proběhla beseda s občany, kterou zorganizoval místní starosta a kolega kandidát Roman Diviš. Asi Vás to překvapí, ale nejdůležitějšími tématy byla penzijní reforma a půjčky.
Je vidět, že starostou obce je ekonom, který vede občany k racionálnímu přístupu k životu.

Ota Benc

P.S.  Českým překladem včerejší vědecké verze přísloví je: „Nenarodil se člověk ten, aby se zalíbil lidem všem“
Dnešní vědecká verze:
 „Informace předávaná jedincem s nutričním deficitem, je jedincem se saturovanou nutriční potřebou považována za irelevantní“

Žádné komentáře:

Okomentovat