neděle 23. září 2012

Díl šestý: Svatý Václav v Telči


Včera jsem vydal do Telče na slavnost příjezdu knížete Svatého Václava, vévody České Země, do starobylé Telče. Celodenní zábavný program vrcholí příjezdem Svatého Václava a jeho družiny, samozřejmě koňmo a v dobových kostýmech. Svatý Václav pronese pozdrav a projev k shromážděným telčským občanům. Tato akce se koná již podesáté a jejím hlavním protagonistou je starosta Bohuslavice pan Jiří Kovář. Jeho projev je vždy očekáván s napětím a nedočkavostí, protože se nebojí říci, co si myslí. Jako vladař Českých Zemí si to může dovolit. Letos tomu bylo nejinak a jeho návody, jak se vyrovnat s prohibicí byly originální.
Průvodcem po Telči mi byl senátor Miloš Vystrčil a díky němu jsem se seznámil se zajímavými osobnostmi města – starostou, kastelánem zámku a dalšími. Při procházce náměstím jsme narazili na spoustu lidí a tak jsem měl možnost vysvětlovat, co si představuji pod pojmem Lepší hetman. Zdá se, že tento slogan opravdu zaujal.
Bylo to pěkné odpoledne, které jsme zakončili posezením v hospodě na náměstí. Škoda, že jsem musel odjet, ale v Telči se znovu sejdeme v pondělí 24. září. Už se těším…..

P.S.:
Českým překladem včerejší vědecké verze přísloví je: „Co na srdci, to na jazyku“

Dnešní vědecká verze: „Pozitivní mezilidský vztah s jistou sběratelskou hodnotou nepodléhá korozi“




Žádné komentáře:

Okomentovat