úterý 18. září 2012

Díl první: Krásný podzimní den




V pondělí 17. září necelé čtyři týdny před krajskými volbami jsme v Chotěboři zahájili předvolební turné. Téměř všichni kandidáti z okresu Havlíčkův Brod jsme  se sešli ve 14 hodin na náměstí v Chotěboři a po malých přípravách vyrazili za lidmi, kteří čekali na autobusy, seděli na zahrádkách restauračních zařízení, pořizovali nákupy, vraceli se dětmi ze školy a školky apod.
Musím se přiznat, že jsem byl trochu nesvůj a měl jsem  trému. Byl jsem však mile překvapen, že reakce lidí nebyly zdaleka tak odmítavé, jak jsem možná očekával. Potkávali jsme vesměs milé, i když spěchající lidi. Mnozí nám slušně řekli, že nemají zájem, další nás bez všimnutí míjeli, jen několik nás příkře odmítlo a pouze jeden mladý muž byl agresivní, naštěstí jen verbálně. Potkali a mluvili jsme i s lidmi, kteří byli ochotni a měli čas i na malou diskusi. To je velice pozitivní a já osobně jim za to moc děkuji.
Myslím si, že jsme oslovili celkem 200 lidí a pouze na prstech jedné ruky bychom spočítali vyloženě negativní reakce. Možná to krásné skoro letní počasí působilo na všechny pozitivně.
Pozdní odpoledne na náměstí v Golčově Jeníkově, kam jsem se posléze přesunuli,  bylo opravdu pohodové. Lidé klidně se procházející po náměstí a okolí, sedící na zahrádkách a ochotní diskutovat.
Prošel jsem se s panem starostou Ing. Kopeckým po celém středu Golčova Jeníkova a dostali jsme se ke škole. Nádherná novogotická budova, opravená a rekonstruovaná je chloubou celého města. Žáci to asi tak nevnímají, ale já jsem byl opravdu nadšen.
Pan starosta mi říkal, že se usilovně snaží dokončit přístavby a pořídit přímo ke škole tělocvičnu. Podle mých informací je to asi druhá plně organizovaná škola v kraji, která nemá tělocvičnu jako součást školního areálu. Tou první je Polná, kam se chystáme zítra a jsem přesvědčen, že v Polné již našli způsob, jak tělocvičnu brzy postavit.

Z Chotěboře a Golčova Jeníkova
                                                                       Ota Benc




Žádné komentáře:

Okomentovat